سرطان پستان: تغییر سلول های تومور در سلول های چربی گسترش می یابد

سرطان پستان: تغییر سلول های تومور در سلول های چربی گسترش می یابد

موضوع بررسی شده توسط کارولین رابرتسون
دانشمندان یک ترکیب جدید دارو ایجاد کرده اند که سلول های سرطانی سرطانی را به سلول های چربی تبدیل می کند. این درمان مانع متاستاز در موش انجامید.
زن چک کردن تلفن او
تحقیقات جدید در موش ها راهی برای جلوگیری از گسترش سرطان پستان پیدا می کنند.
متاستاز فرایندی است که از طریق آن سلول های سرطانی از تومورهای اولیه فرار می کنند و تومورهای جدید یا متاستاز های دیگر را در سایر قسمت های بدن رشد می دهند. این علت اصلی مرگ از سرطان است.

ابداع کننده متاستاز توانایی ذاتی سلول های سرطانی است تا خواص انواع دیگر سلول ها را بگیرد.

این “پلاستیسیته” به آنها اجازه می دهد سلول های لنگر را به آنهایی که بتوانند بافت های دیگر را بچرخانند و به آنها حمله کنند تبدیل شوند.

در حال حاضر، محققان دانشگاه بازل در سوئیس راه هایی برای استفاده از پلاستیک های سلولی برای متوقف کردن متاستاز در سرطان پستان پیدا کرده اند.

به جای اجازه دادن به سلول های سرطانی پستان به رشد و مهاجرت، آنها را مجبور به تبدیل شدن به سلول های چربی که تقسیم و یا سفر نیست.

مجله Cancer Cell اخیرا مقاله ای در مورد تحقیقات منتشر کرده است.

Gerhard Christofori، استاد گروه Biomedicine می گوید: “در آینده،” می گوید: “این روش درمان نوآورانه می تواند در ترکیب با شیمیدرمانی معمولی برای سرکوب هر دو رشد اولیه تومور و شکل گیری متاستاز های مرگبار استفاده شود.”

متاستاز و انعطاف پذیری سلول
فرایند پیچیده متاستاز شامل یک دنباله ای از مراحل است که اغلب دانشمندان به عنوان “آبشار متاستاز” نامیده می شوند.

در این آبشار سه مرحله اصلی وجود دارد: تهاجم، که در آن سلول های سرطانی از محیط تومور اولیه جدا شده اند؛ intravasation، که در آن سلول ها وارد عروق خونی می شوند. و extravasation، که در آن از رگ های خونی خارج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *