چه چیزی در مورد شوک هیپوولمیکی می دانید؟

چه چیزی در مورد شوک هیپوولمیکی می دانید؟

مراحل و علائم علل تشخیص درمان چشم انداز غذای آماده
شوک هیپوولمیک افت شدید حجم خون است که منجر به عوارض بیشتر می شود. حجم خون کل مقدار خون در بدن است.
قلب نمیتواند خون را در اطراف بدن پمپ کند، مگر اینکه یک حجم خاص وجود داشته باشد.

شوک هیپوولومیک می تواند توسط تعدادی از موارد ایجاد شود. یک پزشک یک بار تشخیص داده که یک فرد ۱۵ درصد یا بیشتر از حجم خونش را از دست می دهد.

این وضعیت یک اورژانس پزشکی است که برای تشخیص و درمان دشوار است. این می تواند به نارسایی اندام منجر شود.

مراحل و علائم
زن در طبقه با شوک هیپوولمیکی
شوک هیپوولومیک در مراحل پیشرفت می کند. عرق شدگی و از دست دادن آگاهی از وقفه می تواند در سخت ترین مرحله خود رخ دهد.
چهار مرحله از شوک هیپوولمیک وجود دارد که بر اساس حجم خون از دست رفته است. همه مراحل نیاز به درمان اولیه دارند، اما تشخیص مرحله ای از هیپوولمیایی که فرد در آن است، مفید است، به طوری که آنها سریعا درمان مناسب را دریافت می کنند.

مرحله ی ۱

در ابتدای مرحله شوک هیپوولمی، فرد مبتلا به حجم خون آنها تا ۱۵ درصد یا ۷۵۰ میلی لیتر از دست داده است. این مرحله می تواند تشخیص دشوار باشد. فشار خون و تنفس هنوز طبیعی است.

علائم قابل توجه در این مرحله پوستی است که به نظر می رسد کم رنگ است. این فرد همچنین ممکن است اضطراب ناگهانی را تجربه کند.

مرحله ۲

در مرحله دوم، بدن تا ۳۰ درصد یا ۱۵۰۰ میلی لیتر خون را از دست داده است. فرد ممکن است افزایش میزان قلب و تنفس را تجربه کند.

فشار خون هنوز هم می تواند در محدوده طبیعی باشد. با این حال، فشار دیاستولیک یا تعداد پایین فشار خون آنها ممکن است بالا باشد. ممکن است فرد شروع به عرق شدن و احساس اضطراب و بی قرارگی کند.

مرحله ۳

با مرحله ۳، فرد مبتلا به شوک هیپوولمیک ۳۰ تا ۴۰ درصد یا ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی لیتر از دست دادن خون خواهد داشت.

فشارخون بالا یا فشار سیستولیک فشار خون آنها ۱۰۰ میلی متر و یا کمتر است. ضربان قلب آنها به بیش از ۱۲۰ ضربه در دقیقه (bpm) افزایش می یابد. آنها همچنین نرخ تنفس سریع بیش از ۳۰ نفس در دقیقه را دارند.

آنها شروع به تجربه اضطراب روانی، از جمله اضطراب و آشفتگی می کنند. پوست خفیف و سرد خواهد بود و آنها عرق می کنند.

مرحله ۴

یک فرد مبتلا به هیپوولمی مرحله ۴ با یک وضعیت بحرانی مواجه است.

آنها از بین رفتن حجم خون بیش از ۴۰ درصد یا ۲۰۰۰ میلی لیتر از دست می روند. آنها یک ضربان ضعیف، اما ضربان قلب بسیار سریع دارند.

تنفس بسیار سریع و دشوار خواهد شد. فشار خون سیستولیک کمتر از ۷۰ میلی متر جیوه (mm / Hg) خواهد بود. ممکن است علائم زیر را تجربه کنند:

روان درون و بیرون از آگاهی
عرق کردن به شدت
احساس خنک به لمس
به دنبال بسیار پائین
علل
از دست دادن خون ناگهانی خون دیده می شود و فرد اغلب می تواند خونریزی را کنترل کند. از دست دادن خون غیرقابل کنترل می تواند منجر به هیپوولمی شود.

هرچند، این تنها دلیل نیست.

از دست دادن حجم خون نیز ممکن است به علت خونریزی در نتیجه بیماری یا آسیب دیده رخ دهد. شوک هیپوولومیک اغلب به عنوان یک عارضه از یک بیماری زمینه ای ایجاد می شود. خونریزی داخلی معمولا ناشی از مشاهده نیست و اغلب برای کنترل بدون جراحی سخت است.

سطوح خون نیز کاهش می یابد زمانی که بدن مایعات دیگر را از دست می دهد. به همین دلیل، سوختگی شدید، اسهال مداوم، استفراغ و حتی عرق بیش از حد می تواند علت بالقوه باشد.

متخصصین پزشکی و اولین پاسخ دهنده ها آموزش دیده اند تا علائم خونریزی را تشخیص دهند. با این حال، مردم باید خودشان را در این علائق آموزش دهند تا بتوانند به سرعت و در زمان کمک به خود و دیگران کمک کنند.

علت استفراغ پرتابه چیست؟
علت استفراغ پرتابه چیست؟
برای اطلاعات بیشتر در مورد استفراغ اینجا را کلیک کنید.
حالا بخوان

عوامل خطر
از آنجایی که این نوع شوک به علت بیماری یا آسیب رخ می دهد، عوامل خطر خاصی تعیین می شود.

آنها عوامل خطر مرتبط با ایجاد شرایطی هستند که منجر به شوک هیپوولمیکی می شود، مانند اینکه به شدت مجروح در تصادف ماشین یا داشتن پارگی آنوریسم باشد.

در بعضی موارد شوک هیپوولمیک، کمبود آب بدن ممکن است عامل مهمی باشد. این اتفاق می افتد زمانی که بدن تنها آب را از دست می دهد.

هیپوولمیمی اتفاق می افتد زمانی که بدن هر دو آب و نمک را از دست می دهد. در هنگام کم آبی، ادامه دادن به نوشیدن آب بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که یک بیماری در فرد باعث بوجود آمدن استفراغ یا اسهال شود. این می تواند منجر به از دست رفتن مایعات بیشتر شود.

همیشه نمی توان از جراحات یا بیماری هایی که باعث شوک هیپوولمی می شوند جلوگیری شود. با این حال، فرد ممکن است قادر به جلوگیری از عوارض بیشتر با rehydrating است.

تشخیص
ساده ترین راه برای یک پزشک حرفه ای برای تشخیص شوک هیپوولمیکی از طریق مشاهده و معاینه است.

یک آزمایش فیزیکی نشان می دهد که آیا فرد دارای فشار خون پایین، افزایش ضربان قلب و تنفس، یا دمای پایین بدن است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *